Singel och galen

Mina damer och herrar, söner och döttrar av Zion, svennar och blattar, höger och vänster, fjortizar och människor, jag är singel!
Tänkte bara att jag skulle proklamera det.

Helt orelaterat känner jag mig lite såhär just nu: http://www.thesixtyone.com/s/lSrQNgWHUWs/

Men å andra sidan, när gör jag inte det?

Har funderat lite på senaste tiden. Är jag verkligen kommunist, eller är jag, som vissa anklagar mig, en anarkist? Jag menar, jag håller med Marx bra mycket mer än många så kallade kommunister, men jag kan för mitt liv inte se ens hälften så många vettiga (levande) kommunister som det finns kloka anarkister där ute.
Jag kör med anarko-kommunist så länge helt enkelt.

På tal om politik, revolution, filosofi och annat roligt, ska jag skriva mig ett litet manifest snart tänkte jag. Det kommer att ersätta mina political och religious views på den heliga ansiktsboken och göra att CIA, Echelon och FRA har lite mer att skriva om mig. Jippie! : D

Tänkte hur som helst dela upp dem. Hur jag ska dela upp dem är inte bestämt än. Därför får de som vill rösta om saken.

1. Första delen helfilosofisk, andra delen politisk(alltså både politisk filosofi och realpolitiska ideal), tredje delen min religiösa åskådning.

2. Första delen politisk och filosofisk (så att man ser kopplingen, då båda handlar om min världsbild), andra delen spirituell/religiös.

3. Första delen bara politik, andra delen religion och filosofi i en mix.

4. Alla var för sig.


5. Alla i två delar. Politik är delad i filosofi och praktik, filosofi är delad i axiom och slutsatser och religion är uppdelad de typiskt judiska delarna och sedan mina andra vidskepligheter.

Om jag inte får in några röster bestämmer jag själv. Om jag får det kommer jag bara ta dem i beaktning, inte följa dem slaviskt, sorry ; )

(Kommer att skriva om utopikarnevalen imorrn eller ikväll, iom att jag ska dit idag)



Tänkte avsluta med ett vackert citat från Ursula K Le Guins "The dispossessed":

You cannot buy the Revolution

You cannot make the Revolution 
You can only be the Revolution 
It is in your spirit, or it is nowhere

 


Kommentarer
Postat av: DaBuz

Ångrade mig. Jag skriver inget om karnevalen, för jag har massa annat för mig. Manifesten kommer nog nära studenten, eller när jag har tid helt enkelt.

2010-05-11 @ 19:46:40
Postat av: Sebastian

Så här ett år senare!



Jag tycker du ska skriva ett manifest enbart med politiskt innehåll. Det andra är för flummigt :)



Du är kommunist. Inte anarkist.

2010-05-11 @ 23:19:04
URL: http://kameratre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0