Svar på tal

Efter talet fick jag in lite respons i skriftlig form från klasskamraterna. Här läggs de upp (till mitt försvar var jag trött och ledsen vid tillfället för talet) :

+

* Skönaste rösten *3
* Bra att du skrev på tavlan *3
* Bra att du utnyttjar ditt space, vandrar runt et.c..
* Bra kroppspråk
* Säkert framträdande
* Inget papper
  - Du kan vad du pratar om
* Jag ser numera kommunismen på ett annat sätt, bra!
* Lärde mig en hel del
* Behagligt tempo *2
* Bra att du valt ett ämne som berör dig.
* Bra med stödord på tavlan för oss som lyssnar
* Du tar upp viktiga scenarium
* Bra upplägg
* Bra inledning *4
* Bra med citat! *3
* Bra att du förklarar olika begrepp.
* Lugnt tempo *3
* Brinner för ämnet *3
* Mycket information
   - påläst *2
* Lugn röst
* Bra med frågor
* Bra att du kunde svara på frågan

_

* Du kunde ha sökt mer ögonkontakt med publiken
* Försök att inte stå med ryggen till publiken när du skriver/suddar
* Inte tala mot tavlan *4
* Tala högre *2
* Prata starkare
* Prata tydligare *2
* För mycket information, blev lite för mycket
* Prata med ett mer varierat tonläge för att fånga oss lyssnare
* Kunde läsa boken saktare
* Ibland kunde det bli lite rörigt *2
* Lite otrevlig när du svarade på frågan

Bara för att klargöra dök det upp en fråga i slutet. Anledningen till att jag kan ha låtit en aning otrevlig är att frågan löd "men kommunismen tycker ju att staten ska äga alla företag och styra hela ekonomin, hur ska det funka?". Läs igenom mina anteckningar så kanske ni förstår att jag blev en aning arg då han tycks ha ignorerat det jag sagt fullständigt. På tavlan hade det ett par minuter tidigare stått "
Avkaffande av:
Privat ägande
Staten
Organiserad religion
"
Det folk tycks ha reagerat på var att jag började svaret med "Tja, för det första tycks du inte ha lyssnat särskilt noggrant på vad jag har sagt, särskilt då en av mina huvudpunkter innebar den omedelbara motsatsen till vad du just sa, och för det andra..." sedan följde en förenklad förklaring av på vilket sätt produktionsförmågan ökar i ett kommunistiskt samhälle jämfört med ett kapitalistiskt.(självklart med orden "enligt kommunisterna" efter varje mening)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0